▲ Varázslók ▲

2015. május 30., szombat

Életjel, avagy maradt egy kis varázserőm

Régen jártam errefelé, igaz-e? Nem tudható be a véletlennek, hogy szokatlan bejegyzéssel jelentkezem eme blogon. Borzasztóan sok minden történt velem azóta, amióta bezártam a WH-t, konkrétan könyvet írhatnék az elmúlt hónapokról. Már önmagában ezt a profilt is régen használtam, ugyanis a másik profilomon tevékenykedem a zárás óta. Ha valaki nem tudná, egy ideje már Jin Young néven publikálom irományaimat, amik már korántsem tükrözik azt a "színvonalat" és stílust, ami annak idején ezen a blogon olvasható volt. Sokat változtam, sokat fejlődtem, persze ezért csaknem vért izzadtam és könnyeztem...
Péntek reggel valamilyen oknál fogva kedvem támadt visszaolvasni a WH-t - talán a hirtelen jött, röpke szabadidő mellékterméke -, és be kell vallanom... Elborzadtam! Felfoghatatlan, hogyan tetszhetett ez a történet nektek, de komolyan mondom! A vége felé már javában több elmerengést csempésztem bele, ez igaz, de a harmadik fejezet közepéig katasztrófa! Hiába javítottam és bővítettem a részeket, legszívesebben fejemet vertem volna a laptopomba. Mintha egy számomra teljesen idegen ember írta volna a sztorit... És lassan testet ölt az az ok, amiért megint itt vagyok.
Először is, tisztáznom kell néhány apróságot. A mai napig írok, az egyik blogomnak az utolsó előtti részét tegnap tettem ki, a legújabbnak pedig gőzerővel írom az első négy részét egyszerre. Igen, végre valahára sikerül tényleg befejeznem a történeteimet, megszórhattok konfettivel. Ez annak köszönhető, hogy a részeket jó előre megírom/megírtam, szóval nem követem el azt a hibát, mint anno a WH esetében. Szinte mindig az utolsó pillanatban végeztem a gépeléssel a posztolások előtt...
Továbbá, amin lényegesen változtattam a sztorijaim terén, az a műfaj. Tavaly novemberben fejest ugrottam a thrillerek és a horrorok világába, de nem olyan szinten, amit egyesek olvashattak a Vérszomj fanfictionömben. Hogy is mondjam, lassan kezdem úgy érezni, mintha Stephen King lány változatává változnék. Imádom a horror játékokat -és történeteket, ennek látszik is az eredménye. Öregszem, abszolút kinőttem már a fluffból, hiába állítottam azt, hogy a WH nem volt fluff. Nos, a mostani történeteimhez képest bizony az volt. (És az utóbbi részektől eltekintve komolytalanabb is.)
Rájöttem, hogy az 1D-vel nagyon elszúrtam az egészet. Jó, az egy dolog, hogy már nem vagyok directioner már majdnem egy éve, de belém hasított a felismerés, hogy a WH-t szigorúan csak Harry Potter ff-nek kellett volna írnom. Emészthetőbb lett volna, és az olvasók zöme nem a szerelmi szálakkal foglalkozott volna az akciójelenetek mellett, valljuk be. Érettebb olvasókra volt szükségem, amit a fiatal directionerek között nem igazán találtam meg. Ez nyitotta fel a szememet, én nem arra születtem, hogy sikongató kislányoknak elégítsem ki a vágyait.
A nagy mérföldkövet mégis a B.A.P nevű banda hozta meg számomra. Attól eltekintve, hogy most nem aktívak, mert pereskednek a cégükkel, eszméletlen nagy hatást gyakoroltak rám, még írás terén is. Olyan dolgokat is ki merek már írni magamból, amit a WH korszakomban nem tettem. Nekik köszönhetően részben érettebb és felnőttesebb lettem, a látásomat nem takarja el a rózsaszín köd, reálisan látom a világot. Lehet, hogy ti nem érzitek, de erre baromi nagy szükségem volt. Szinte szöges ellentéte vagyok az egy évvel ezelőtti énemnek. Erősebbé váltam lelkileg, hatalmas ihletet és ösztönzést kaptam rajtuk keresztül. Ha a B.A.P nincsen, szerintem teljesen abbahagytam volna az írást. Miattuk új céljaim lettek, ezért teljes mértékben tisztelem őket. Ez a szituáció már november óta töretlen, amióta belefogtam a hamarosan véget érő blogomba. (Mellesleg a B.A.P beletartozik azokba a bandákba, akiknek retusálták a képüket és beletették a Best song ever klipjébe, just sayin... Vagyis mit ad az Ég, most az a banda jelent nekem mindent, akit anno az 1D kifigurázott.)
Mivel ősszel egy fanfiction-sorozatba kezdtem bele (a Nyalánkságok, avagy blogjaim menüpontban csekkolhatjátok az aktuális "évadokat"), aminek a The hotel nevezetű dark fanfiction blogom az első állomása. Emiatt már nem igazán tudok olyan léptékben gondolkodni, mint amilyennek megismertetek ezen a blogon keresztül. Ezért pattant ki az a fejemből, hogyha végeztem a sorozatommal, amit egyenesen imádok írni, valahogyan újra életre keltem a WH-t, de már színtiszta HP-univerzumúként. Lövésem sincs, mikorra várható ez, a többi történetemet tekintve 2016-2017-re tehető az újrakezdés. Igen, elölről lesz majd olvasható a blog, nem onnan, ahol augusztusban abbahagytam, ugyanis kizárólag HP tartalmú lesz. Ez azt vonja maga után, hogy kíméletlenül át lesz írva az egész és immáron az új stílusommal lehet majd a történéseket nyomon követni.
Azt tervezem, hogy az új változatnak külön blogot fogok szentelni, és mikor elkezdem majd, ezt végleg bezárom. A szereplők nagy részét átnevezem, ez alól a főszereplők sem kivételek, sőt még csak nem is Emma Watson fogja alakítani a középpontban álló hölgyeményt. Mivel nem lesznek benne "sztárok", legfeljebb csak karakterihlető emberkék, ezért a mellékszálak mennyisége drasztikusan le fog csökkenni, más szóval sokkal rövidebb lesz a sztori. Ez száz részes lett volna, de a sok mellékszál-hiány és a tartalmasabb fogalmazás miatt az új alig lesz ötven részes, de lehet, hogy még az ötvennel is sokat mondok.
Tudom, elég drámaian vetettem véget ennek a sztorinak, de higgyétek el, nem volt más választásom. Az viszont garantált, hogy az új változatból ki fognak derülni a fennmaradó igazságok. Nem lesznek túlkomplikált dolgok, nem lesz crossover, nem lesznek állandóan váltakozó szemszögek. Írói nézőpontból lesz megírva, rengeteg táj -és érzelemleírással körítve, metaforákkal tarkítva. Nem lesz hely a bugyutaságoknak, szóismétléseknek, kapkodásoknak. Tagadhatatlanul igényesebb munka kerül majd ki a kezeim közül. Sokkal jobb élményt fog nyújtani, mint ez, ezt már most leszögezem. :)

Ui: kutyafuttában változtattam meg a dizájnt, hogy szalonképes posztot tehessek ki... eh.

16 megjegyzés:

  1. engem nem zavar a válozás nagyon örülök neki már várom az elképzelésedet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm, hogy így látod. :) Majd meglátjuk, mi sül ki belőle.
      Jin xx

      Törlés
  2. Szia Vivi vagy Jin!(?):D
    Nagyon szerettem ezt a "vegyes" blogot. Sajnálom, hogy bezárod, de azért kíváncsian várom, hogy milyen lesz a One Direction mentes fanfic.:D
    Imádtam, de tényleg!❤
    u.i.: Nem hiszem, hogy emlékeznél, de azért megsúgom, de csak úgy, hogy te halld... Az eddigi részekhez fűztem kommentet, én voltam a "névtelen, Tami*.*"!:D
    u.i.2: Az utolsó rész óta minden nap feljöttem megnézni, hogy van-e friss!
    Végtelenszer ölel és puszil, Tamii (mostmár két i-vel:D) 💋😘

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Yepp, Jin. Jobban preferálom. :D Szerény véleményem szerint úgyis sokkal jobb lesz, ha nem adok majd bele mindent, mert ha "napjainkban" is mondhatni alul teljesítek írás terén, a szösszeneteim még akkor is mérföldekkel jobbak, mint amit ezen a blogon olvashattál. :DD Igen, ilyen drasztikus a változásom.
      Hehe, a sulin kívül baromi jó memóriám van, igenis emlékszem rád.:)
      Nagyon jól esik, hogy benned ennyire lelkes olvasómra leltem. ^o^ Most sok hozzád hasonlóra lenne szükségem, imponálna. xD
      Köszönöm!
      Jin xx

      Törlés
    2. ❤❤❤❤❤❤ igen lelkes vagyok, mert imádom/tam ezt a fantasztikus sztorit!!! Imádom Harry Pottert és a One Directiont is!! Nagyon kiváncsi vagyok már....
      u.i.: Nagyon jól esett, hogy emlékszel rám ❤❤
      kisses&hugs, Tamii

      Törlés
  3. Kedves Vivi (avagy Jin)!

    Meg kell mondjam, hogy erősen meglepődtem, mikor láttam, hogy nem tudok belépni a Vivi-Roxfort világába. Sokat gondolkoztam rajta, hogy mi vezetett téged az oldal felfüggesztéséhez, de nem tudtam rájönni, mi az oka.
    Nagyon örülök neki, hogy küldtél nekünk-olvasóknak- egy életjelet, mégis mi van veled mostanság és alkotsz-e a netes társadalomnak. :)
    A blogodat illetően örülök, hogy új dolgokba vágsz bele. Mindig is szerettem azt a humort, könnyedséget, már-már pirulást okozó részeket, amikor kéjesen felsikoltottam, hogy vége van és fél óráig csak a laptopot bámultam. Azokat a rémisztő, vérfagyasztóan tökéletes élethelyzeteket, amik talán nem tűnnek annyira hétköznapinak, Te mégis azzá tetted őket, közelebb hoztad hozzánk. Na persze, Harry Styles-t. :D
    A szemléletváltás egy olyan történés az életben, ami mind pozitív, mind negatív egy íróra nézve. (Nálam nem tudom, melyik volt, de úgy fél évvel ezelőtt, mikor visszaolvastam a régi bejegyzéseimet..hát, khm, never mind. ) Azonban azt veszem ki az írásodból, hogy a személyiséged is sokat változott. Azt kívánom, ezek után legalább annyi erővel és szenvedéllyel, egyediséggel fűszerezd meg a történeteid, mint azelőtt.
    Ezek után kíváncsian várom, hogy milyen új meglepetéseket tartogatsz nekünk, milyen átkok, vagy varázslatok bukkannak ki a pálcád hegyéből. :)

    Sok sikert kívánok mind az írásban, mind a való életben. Leld örömöd a magad alkotta kis világban, mert sose tudod, mikor lesz rá szükséged! :)

    Üdvözlettel: Liliom Andrea

    Ui.: K-POP LUV. A Big Bang se rossz ám.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Elhiszem, részben át tudom érezni. Sok kedvenc blogom szűnt meg az utóbbi 1 évben (de azok tényleg jók voltak xd). Már korábban is felvetettem az ötletet, hogy írnom kéne posztot, de annyira elvakított a saját sztorim iránti utálat, hogy nem akartam eddig energiát se pazarolni rá, nemhogy időt.
      Tényleg fura számomra, hogy a régi, gyenge íráskészségem ennyire tetszett neked. :D Ha más írta volna ezt a blogot és mai fejjel beleolvasnék, 5 perc után kiikszelném. XD Ééés igen, mindenki Stylesszal volt elfoglalva. Mivel az idő haladtával kezdtem megorrolni rá / megutálni / irtózni tőle (whatever, minek hívjuk), egyre kevésbé bírtam elviselni a képernyőn, ezért fokozatosan kiírtam a sztoriból... De már késő volt, ha már szerepelt az elején.
      Az én szemléletváltásom határozottan pozitív, többé nem követek el gyerekes hibákat a történeteimmel kapcsolatban. Sokkal élethűebbek a helyzetek, nagy hangsúlyt fektetek a gondolatok kifejtésére, sorolhatnám.
      Hamarosan lesz is egy blogom, ami szintén HP AU lesz, de mással fogom vegyíteni, mint ezt. Majd úgyis látni fogod, ha jó helyen keresed. :D
      Köszönöm a jókívánságokat!
      Jin xx
      Ui: a Big Banget is szeretem, de nem vagyok (egyelőre) hardcore V.I.P. Ha te is nagy kpopper vagy, nyugodtan felvehetjük a kapcsolatot. :P

      Törlés
    2. Szia!
      Igen, tényleg nagyon tetszettek az írásaid. Az ember mindig saját magával a legszigorúbb, ezt saját tapasztalataim alapján mondom. Nem azt mondom, hogy olyan volt, amit egy bestseller írótól várok, de hidd el, akkor és abban a helyzetben, abban a trendben, abban a gondolkodásmódban tényleg nagyon tetszetős volt. Szerintem nem véletlen, hogy ennyi olvasód írt kommentet, hogy mennyire tetszik nekik a plot, vagy egy szereplő fellépése. Tény és való, beleolvastam a legújabb blogodba, és teljesen mást kaptam. Érettebb gondolatok, kifinomultabb észjárás és nagyon választékos leírás.
      Magamtól tudom, hogy most akármennyire röhögi ki magát az ember azon, hogy: Jézusom, ki a fene írta ezt? (ZSSSSS, bezár)..de az az állomás is kellett ahhoz, hogy most itt járhass, és a következő szint is ugyanígy szolgál.
      Én például így nyertem meg egy komoly esszéíró pályázatot. Pedig hidd el, párszor megtéptem magam, amikor láttam, előtte miket írtam.
      One Direction-nal kapcsolatban én most elég nagyot csalódtam. Igaz, nem voltam directioner, legalábbis annyira nem, de szerettem a fiúkat. A számok is vesztettek a minőségből, és Zayn is kilépett..a banda meghalt.
      Már várom, hogy mit is hozott neked ez K-pop vonal, miket hozol ki belőle. :D

      További jó alkotást kívánok és legyél jó! :)
      Andi

      Ui: Támogatom az ötletet. Liliom Andrea néven face-n megtalálsz. :) Ha már itt tartunk, jó ideje hallgatom ezt a muzsikát, de másfélét is.

      Törlés
    3. Természetes, hogy szigorú vagyok magammal, mert mindig meglátok jobb írókat, ez pedig zavarja a köreimet. XD Feljebb és feljebb akarok kerülni, ezen a téren törtető vagyok.
      Igen, a banda egyértelműen csúszik le a lejtőn, bele a süllyesztőbe, még hozzá megállíthatatlanul. Talán ez a nagyképűségük ára...?
      Köszönöm, hogy beleolvastál a blogomba! Ami kpop, az sokszínű. Jó, kpop blogok között is rengeteg a sablon, de a tág idolkör miatt nagyszerűbb szálakat lehet kialakítani belőlük, ergo izgalmasabbakat. :) Én imádom ezt csinálni. Őszintén remélem, hogyha jobban beleolvasol az új blogjaimba, akkor elnyerik majd a tetszésedet. (mindenki jobban szeret érettebb sorokat olvasni, nemde?)
      Jin xx
      Ui: remélem jó profilt jelölök be :D

      Törlés
  4. Szia!
    Igazából három napja leltem rá erre a blogra és bár láttam, hogy bezártad, mégis kedvem támadt elolvasni, így ilyen rövid idő alatt el is olvastam az egészet.
    Mit is mondjak... Én nagyon szerettem! Persze a szerelmi szál is tetszett, és szeretem az 1D-t (bár csak hallgatom őket, fanatikus nem vagyok) engem mégis mindig jobban izgatott Darcy sorsa. Miként változik át, túl éli-e, stb.
    Szerintem szépen megírtad ezeket, nekem izgalmas téma volt. Tetszett, nagyon. Olvastam volna még tovább is, de hasonló helyzetben vagyok mint te. Sokszor elkezdek egy blogot, de már elkezdem utálni mert annyira.... Nem is tudom, csak bennem van az érzés hogy elég lenne, de így nem lehet befejezni...
    Tehát abszolút megértelek, és be is nézek majd még pár blogodba. :P
    Igazából ha bele akarnék kötni valamibe, annyi lenne, hogy én a helyedben nem törölném ezt az oldalt. Sokan szerették, és később neked is jó lesz majd visszaolvasni márcsak tanulság vagy nosztalgia képpen.
    Nem tudom mennyit számít a véleményem, de gondoltam leírom.:) 18 éves vagyok, éd 8 éve irogatok többféle műfajba.
    Sok sikert kívánok, és várni fogkm az újabb blogokat!

    #Dina.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Szerintem azzal nem mondok meglepő dolgot, hogy csoda, hogy tetszett neked. :D Igen, szigorú vagyok magammal, ezt tudjuk, de akkor is...
      Szögezzük le, hogy amelyik sztorimat igazán szeretem, azt befejezem. :D Így zártam le a The hotelt és így fogom a többit is.
      Nem fogom törölni, csak megint zártra fogom állítani. Nem akarom végérvényesen elveszteni azt a munkát, amivel 1 évig szenvedtem.
      Előre is köszönöm, ha benézel a többibe is!
      Jin xx

      Törlés
  5. Szia!
    Nekem (személy szerint) nagyon hiányzik a történeted :/ nagyon szerettem, és vártam, mit hozol ki belőle.....tulajdonképpen...neked köszönhetem, hogy írni kezdtem, hogy a történeteimnek van értelme...hogy vannak akik olvassák.
    Rettenetesen felnézek rád és ez nem fog változni. Noha a horror-os történetedet nem olvasom, hála a gyenge idegzetemnek xdd, mégis várom az új történetedet. Megéri az a két év nekem. Szeretnék fejlődni, és tudom, hogy ez majd neked lesz köszönhető!
    Megértem, miért hagytad abba a blogod. Jelenleg, én is gondolkozok egy blog írásának befejezésén, és meg kell mondjam, nehéz döntés. Nincs szívem hozzá, noha tudom, ez lesz a legjobb amit tehetek. Nem vagyok vele megelégedve, és tudom /sejtem/ hogy te is ezt érezheted.
    Nagyon köszönöm, hogy részese lehettem a világodnak, a történetednek, annak a csodának amit te képviselsz! Remélem, részese lehetek még!
    Kívánok sok jót, kellemes nyarat és rengeteg olvasót neked: Gigi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Igen, rád még emlékszem. :) Nagyon örülök, hogy ösztönzésnek szolgáltam, de hidd el, sokkal érettebb és komolyabb történetre van szükséged ihletforrásnak. Én sem az Alkonyatot vagy a Vámpírnaplókat veszem alapul, hanem Darren Shawn és J. K. Rowling köteteit. Az ilyen WH szintű blogokból nem lehet tanulni, legfeljebb csak én vagyok erre képes, mint korábbi írója.
      Ha igazán fejlődni szeretnél - többek között rajtam keresztül -, akkor érdemes lenne belekukkantanod pl. a The hotelbe vagy a most futó Daemonba. :) (De én vagyok a bétája a Murder me nevű blognak is: http://murderme-aura.blogspot.com)
      Én is remélem, hogy még részese lehetsz az alternatív univerzumomnak. :)
      Jin xx

      Törlés
    2. rendben :) és alig várom hogy részese lehessek :*

      Törlés
  6. Válaszok
    1. Szerintem az egész bejegyzésemmel baromi egyértelmű választ adtam erre a kérdésre. :D

      Törlés